Zaloguj się
Opis trasy

Odcinek wspólny dla Pro i ½ Pro

Start ponownie ze stadionu Centrum Sportu i Rekreacji. Pierwsze 3 kilometry mogą być zwodnicze – to szeroka asfaltowa droga, która nie zapowiada pierwszej tak poważnej i wymagającej próby. Ta próba to blisko 2-kilometrowy, potwornie męczący podjazd pod osiedle Polańszczyki. W ramach rewanżu, czeka równie długi ostry zjazd. Trudno będzie jednak o oddech, gdyż chwilę później rozpocznie się niełatwy kilometrowy podjazd mocno podniszczonym asfaltem.

Nawierzchnia zmieni się od 8 kilometra – asfalt zostanie zastąpiony wygodną szutrową drogą stokową. Będzie się można na niej rozpędzić i pokonać stromy, blisko 1000-metrowy zjazd do osiedla Siwcówka.

Na 12. kilometrze wjazd na kolejną wygodną szutrową stokówkę, która poprowadzi nas na północne stoki Jałowca. 4 kilometry później – rozjazd Pro i ½ Pro.

Wariant Pro

Trudniejszy wariant do 18. kilometra prowadzi lekko w dół, potem przecina szeroką drogę asfaltową i wąską asfaltową „osiedlówką” skazuje na mozolną jazdę w kierunku osiedla Wsiórz. Po kilometrze zmiana nawierzchni na szuter, a na 21. kilometrze, po minięciu Wsiórza delikatnie opada leśną wyboistą drogą. Ciągnie się ona przez 3 kilometry. 24. kilometr to wjazd na kolejną na trasie szeroką „stokówkę”, wygodnym szutrem trawersującą północne stoki Pasma Solnisk aż do 29. kilometra. To wtedy rozpocznie się stromy podjazd na Czarną Górę (858 m n.p.m.) najpierw wąską asfaltową, a później błotnistą drogą leśną. Po 4 kilometrach dojazd do przełęczy Cicha (775 m n.p.m.). Stamtąd kolejne 4 kilometry to wymagający maksymalnej koncentracji i zapasów sił w nogach podjazd na Jałowiec (1111 m n.p.m). Komu starczy powietrza w płucach, niech zerknie na ostatnim kilometrze podjazdu na piękną panoramę Babiej Góry i Tatr.

Od 37. kilometra łagodny zjazd ze szczytu aż do połączenia z trasą ½ Pro. Zejście się tras następuje na 38. kilometrze.

Wariant ½ Pro

Od 16. kilometra przez kolejne 6 kilometrów pnie się w górę, miejscami stromo, trawersując szczyt Jałowca od północnej strony. Następnie z prawej strony dołącza się do trasy Pro.

Odcinek wspólny dla Pro i ½ Pro

Wspólna trasa przebiega dalej głównym grzbietem Pasma Jałowieckiego, zmierzając miękko w kierunku przełęczy Kolędówki na 41./25. kilometrze. Zdecydowanie więcej wysiłku trzeba będzie włożyć w podjazd oraz zjazd z Kiczery (905 m n.p.m.).

44./24. kilometr to wygodny, choć momentami stromy podjazd od przełęczy Przysłop w kierunku Surzynówki. Stąd od 47./28. kilometra stromy zjazd poznanymi dzień wcześniej serpentynami i dalej trasą prologu, lecz w przeciwną stronę. Ostatni kilometr to dość wymagający zjazd wyboistą drogą, następnie asfaltową „osiedlówką”, a na koniec przejazd wąską kładką nad rzeką i wjazd na stadion.

2017-09-30 POWRÓT

 

BIURO ZAWODÓW, START I META
Stryszawa 278B
szkoła podstawowa

DYSTANSE
½Pro
Pro
56 km
96 km


OPŁATA STARTOWA

Patrz pkt 6 regulaminu


Nie masz jak dojechać na zawody?

ZABIERZ SIĘ AUTOSTOPEM!

O cookies
Cyklopedia/3w4u.eu - Web Designrysynek malarstwo Kraków kursy przygotowawcze ASP szkoly plastyczne grafika formy architektura wnetrz rysunku malarstwa krakowieGaleria Rekodziela: torebki bizuteria kolczyki odziez z plótna hand made rekodzielo artystyczne wykonane recznie malowane zrobione na drutach lale misie prezent kraków robioneChoochoo Train for Toddlers, choo, learn, counting, numbers, educational, taps, rail, education, children, child, kids, boys, train, tracks, railroad, preschool, steam, locomotive, top, funny, simple